Çocuk Sağlığı

Çocuklarla Tatil

25 Mayıs 2017

Havalar ısınmaya başlayınca hepimizi saran tatil telaşı ve tatlı bir heyecanla karşı karşıyayız.

Özellikle tatilde yanımıza küçük bebeğimizi de almak istersek neler yapmalıyız? Önceden yapmamız gereken hazırlıklar nelerdir? Yanımıza neler almalıyız? Bugünkü yazımda aklımıza takılan bu soruları cevaplamaya çalışacağım.

Öncelikle nasıl bir tatil yapmak istediğinize karar vermelisiniz. Yanınızda çocuğunuz varken onun ihtiyaçlarını gidermek ve sıcakta fazla tutmamak için sık sık kapalı ortamlara ihtiyacınız olacaktır. Bu nedenle çocuğunuzla birlikte tatile gidecekseniz rahat ve güvenli ortamı olan tesisleri tercih etmenizde fayda var. Ayrıca seçiminizi yaparken acil durumları da düşünmenizde yerar vardır.

Tatile çıkmadan önce yapılması gereken bir diğer önemli iş ise hem yolda hem de tatilinizi geçireceğiniz yerde ihtiyacınız olacak eşyaların bir listesini yapmaktır.

Çocuklarla yolculuğa çıkarken eğer uzun bir yolculuğa çıkılacaksa, hem genel kontrolü için hemde gerekli olabilecek ilaçlar için doktorunuzla görüşmeniz iyi olacaktır.

Araba ile yapılacak uzun yolculuklarda eğer çocuğunuz arabada uyumaya yatkın ise uyku saatine denk gelen zamanda yolculuk yapmayı tercih edin.

Trafik kazalarından korunmak için bebek ve çocuklar arabanın arka tarafında kendi oto koltuklarında seyahat etmelidir.

Uçakla yapılacak yolculuklarda kulak enfeksiyonu olan çocuklarda özellikle ciddi vakalarda enfeksiyon düzelene kadar uçuş yapılmamalı. İniş ve kalkışlarda oluşan basınç değişikliği sonucu kulakta oluşabilecek rahatsızlık nedeniyle bebek emzirilmeli veya biberon, emzik verilmelidir. Büyük çocuklarda çiğnemesini sağlayacak bir şeyler verilebilir. Uçakta burun tıkanıklığınında önlenmesi kulakta olaşan basıncı azaltacaktır.

Uçak veya arabada çalışan klimalar çocuklarda su kaybına yol açabileceği için mutlaka düzenli olarak çocuğun sıvı almasını sağlayın.
1 yaşından küçük çocuklar ile uzun süreli seyahatlerde yaklaşık 2saat aralıklarla durularak bebek emzirilmelidir. Ayrıca bebek uzun süre aynı pozisyonda durduğu için rahatlaması amacıyla mola verilip, arabadan çıkarılması ve pozisyonunun değiştirilmesi gerekir.

Yolculuk sırasında; çocuğunuzun acıkmasına ve susamasına karşı yanınıza su ve çocuğun yiyebileceği gıdaları almanızda fayda var. Bezlenen çocuklarınız varsa, çantanızda mutlaka yedek çocuk bezi bulunmalıdır.

Sıkıldığında onu oyalayabilecek, çocuğun yaşına uygun bir kaç tane oyuncak çantanızda bulunmalıdır.

Tatilinizde; çocuğunuzun sağlık sigortası ile ilgili bilgilere ihtiyacınız olabilir.

En az 30 faktörlü bir güneş ürünü, ateş düşürücü ve ağrı kesici ilaçlar, pişik ve yanık kremleri, allerji ilacı bulunmasında fayda var.

Her ihtimale karşı çocuğunuzun nevresim takımları ve yastık kılıflarını yanınıza almanız, istediği rutini aratmayabilir.

Çocuğunuzun sabunu, şampuanı, tırnak makası, diş fırçası ve diş macunu, diş çıkaran bebekler için çiğneme lastiği, şapka, güneş gözlüğü ve pamuklu kumaştan kıyafetleri, sandalet ve terlikleri, yüzmesi için kollukları ve can yeleği mutlaka yanınızda olsun.

Bebeğiniz için güvenli bir ortamda tatil yapmalısınız ki içiniz rahat olsun. Çocuğunuz için parmaklıkları olan uygun bir yatak yoksa park yatağınızı yanınıza alabilirsiniz. Çocuğunuzun alışkın olduğu düzeni tatilde de devam etmelidir, yani yemek saati, uyku saati ve oyun saatinin fazla şaşmamasına dikkat etmelisiniz. Tatilde en büyük sıkıntı yemek konusundadır. Açık büfe yemeklerde yemek seçimi çocuğun inisiyatifine bırakılmamalıdır. Çocuğun besin ihtiyacını karşılayamayacak, çocuk için zararlı olan ve çabuk bozulma ihtimali olan gıdalar tercih edilmemelidir.

Sıcak bir iklime veya tatile gidildiğinde çocukların sıcağa ve iklime alışması için ilk günlerde çok fazla egzersiz yapıp yorulmamaları gerekmektedir. Çocukların uzun süreli aktivitelerden önce sıvı alımının düzenli olmasına özen göstermenizde fayda var. Çocuğun bol sıvı tüketmesi sağlanmalıdır. Aktivite sırasında da 30-40 kilo civarındaki çocuklarda 20 dakikada 150-200cc, 50-60 kilo da ise bunun iki katı sıvı alımı olmasına dikkat edin. Çocuğunuz susamış hissetmese bile yaklaşık bu miktarda su içmesini sağlayın.

Saat 10.00- 16.00 güneş ışınları açısından en tehlikeli saatlerdir. Bu saatlerde çocuklar güneşe maruz kalmamalıdırlar. Direk güneşe maruz kalmasa, açık havada olsa bile 2-3 saatte bir güneş ürünü tekrar sürülmelidir. Çocuklar 20 dakikadan fazla güneş altında kalmamalıdır. Çocuğun oynaması ve serinlemesi için havuzdan ziyade deniz tercih edilmelidir. Asla havuzda ve denizde tek başına bırakılmamalıdır.

Hepinize hastalanmadan, moralinizi bozacak durumlarla karşılaşmadan, sağ salim gidip geleceğiniz iyi tatiller dilerim.

Dr. Sabahat Karakaşlılar

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

2 Yorum

  • Cevapla Didem Çelebi Özkan 25 Mayıs 2017 at 22:51

    Sabahatcim Sen ve Ben ailesine hoş geldin. İki çocuk annesi olarak, tam da yaz yaklaşırken ve hepimiz tatil planları yaparken yazındaki tavsiyelerinin tüm annelere son derece yararlı geleceğine eminim. Yayınlanacak her yazını bir çok okuyucumuz gibi zevkle takip edip, değerli tavsiyelerinden faydalanacağım için çok mutluyum. Sen ve Ben’deki yolculuğunun keyifli geçmesini dilerim canım.

  • Cevapla Sabahat Karakaşlılar 26 Mayıs 2017 at 00:01

    Sevgili Didem, bana böyle güzel bir platformda söyleyeceklerimi paylaşma fırsatı verdiğin için ben çok teşekkür ediyorum.
     
    Yardımcı olabilirsem ne mutlu bana.

  • Cevap Yaz