Sağlıklı Beslenme & Diyet

Brokoli Yemek İçin 5 Neden

28 Kasım 2017

Kış aylarının vazgeçilmez sebzelerinden biri benim için tabi ki de brokoli. Kendisinin seveni olduğu kadar sevmeyeni de bir hayli çok. Konudan anlaşıldığı üzere ben sevenler tarafındayım ve sevmeyenlere de sevdirmeye kararlıyım. İşte bu yüzden bu hafta sizlere brokoliyi beslenmenizden eksik etmemeye yardımcı olacak 5 nedenden bahsedeceğim.

– Güçlü bir antioksidan kaynağı olan brokoli A, C, K, B6, B2 vitaminleri ve selenyum, fosfor, magnezyum, kalsiyum mineralleri bakımından zengindir. 1 bardak çiğ brokoli günlük C vitamini ihtiyacının %153’ini, folik asit ihtiyacının %14’ünü, A vitamini ihtiyacının %11’ini ve diyet lifi ihtiyacının da %9’unu karşılamaktadır. Çok iyi bir folik asit kaynağı olmasından dolayı kalp sağlığını iyileştirici etkisi vardır.

– Düzenli brokoli tüketimi içeriğindeki antioksidanlar ve anti-infamatuarlar sayesinde prostat, kolon, meme, safra kesesi ve yumurtalık kanserleri riskini, diyabet, kalp hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkları azaltmaya ve önlemeye yardımcıdır.

– İçeriğindeki sülforafan güneşten zarar görmüş cildin onarılmasına yardımcı olmakla beraber cilt kanseri riskinin azalmasını da sağlar. Sülforafan ayrıca eklemlerdeki iltihaplanmalara neden olan enzimleri yok ederek kıkırdağın yapısını korur.

– Brokoli göz sağlığı için gerekli olan lutein ve zeaksantin yönünden zengindir. Maküler dejenerasyon, katarakt gibi göz hastalıklarında olumlu etkisinin olabileceğine dair araştırmalar bulunmaktadır.

– Ayrıca çiğ brokoli midede helicobakter pilorinin çoğalmasına ve mide duvarına yerleşmesini engeller.

Sebze sevmeyenlere önerim brokoliyi çiğ olarak da tüketebilirsiniz. Çünkü çiğ sebzeler pişmiş sebzelere oranla, sevmeyenler için daha iyi bir alternatiftir. Salatalarınıza, ana yemeklerinizin yanına brokoliyi eklemeniz öğününüzün daha besleyici ve lif açısından daha zengin olmasını sağlar.

Ara öğünlerinizde sağlıklı içecekler tercih etmeyi seviyorsanız brokoli, havuç ve elmayla kolay ve besleyici içecekler yapabilirsiniz.

Yine de hiç sevmiyorum diyorsanız beslenmenizde brokoli yerine karnabahar, lahana, kıvırcık lahana veya brüksel lahanası deneyebilirsiniz.

Yukarıda saydığım bu faydalardan vücudunuz yararlanabilmesi için haftada 3-4 defa 150-200g brokoliyi beslenme planınıza dahil etmeniz yeterli olacaktır. 100 gramında sadece 30 kalori olan brokoliyi gönül rahatlığıyla salatalarınızda, makarnalarınızda, omletlerinizde, ızgara etlerinizin yanında garnitür olarak tüketebilirsiniz. Brokoliden besin öğesi kayıpları olmadan en iyi faydayı almak istiyorsanız çiğ tüketebilir ya da pişirme yöntemi olarak buharda pişirmeyi tercih edebilirsiniz.

Haftaya görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz