Sağlıklı Beslenme & Diyet

Kış Aylarının Vazgeçilmezi Ekinezya

9 Ocak 2018

Her kış döneminde olduğu gibi bu kış da artan viral ve bakteriyel hastalıklar birçok kişinin korkulu rüyası haline gelmiş durumda. Kış döneminde de bağışıklık sisteminizi yüksek tutmanın yanında gribal enfeksiyonlara da karşı vücudunuzu korumak için ekinezya ile tanışmaya ne dersiniz? Vücudumuza birçok faydası bulunan ekinezyayı gelin yakından inceleyelim.

Amerika kıtasında doğal olarak yetişen ve bu bölgede en popüler bitkiler arasında yer alan ekinezya ilk olarak Kızılderililer tarafından kullanılmış, adı şeklinden dolayı Yunancada dikenli kirpi anlamına gelen Ecinos’tan türetilmiştir.

A ve B vitaminleri, magnezyum, kalsiyum, demir, potasyum ve sodyum minerallerini içeren ekinezyanın, yapılan birçok çalışmada bağışıklık sistemini güçlendirerek, soğuk algınlığına karşı koruyucu etkisi olduğu görülmüştür. Özellikle ekinezya, Rhino virüsü kaynaklı soğuk algınlığına karşı büyük ölçüde azaltıcı etkiye sahiptir. Ekinezya tüketmek, soğuk algınlığına yakalanma sıklığında ve hastalığının süresinde belirgin azalma sağlamaktadır.

Ekinezyanın içerisindeki aktif bileşenler migren ağrılarını hafifletmeye, iltihabı azaltmaya, eklem ve kas ağrılarını dindirmeye yardımcıdır.

Ekinezya anti-viral özelliği ile vücutta virüsleri in-aktive ederek grip başta olmak üzere virüs yoluyla bulaşan hastalıkların tedavisinde etkilidir.

Ayrıca ekinezyanın içersindeki kafeik asitin, vücutta antioksidan özellik göstermenin yanında dokulardaki fazla geçirgenliği azaltarak enfeksiyonlara karşı vücudun korunmasına da yardımcı olmaktadır.

Yapılan birçok çalışma da ekinezyanın cilt sağlığı üzerinde de olumlu etkisi olduğunu görülmüştür. Ekinezya, cildi oksidatif stresten korumada ve cilt hidrasyonunun artışını sağlamada etkilidir. Ayrıca ekinezya, anti-mikrobiyal özelliği sayesinde akne tedavisine de yardımcıdır.

Ekinezyanın içersindeki alkamidlerle, vücutta kannabioid reseptörlere etki göstererek anksiyete kontrolünde yardımcı olabileceği görülektedir. Hem bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmek hem de stres kontrolüne destek olabilmek adına 1 bardak ekinezya tüketebilirsiniz.

Hatırlatmakta yarar var tüm bitki çaylarında olduğu gibi ekinezyada da tüketimi abartmamak önemli. Bu çayı günde 3 kereden fazla içmemek ve 7-10 gün arası tüketimden sonra 2 hafta ara vermek tavsiye edilmektedir. Gereğinden fazla tüketeceğiniz ekinezya çayı böbrek ve karaciğerine fazla yük binmesine sebep olabilir. Bu yüzden kontrolü elden bırakmayın ve tüketeceğiniz miktarları iyi ayarlayın. Ayrıca hamilelik ve emziren annelerin yanında herhangi özel durumu olan kişilerinde kullanmaması gerektiğini belirtirim.

Ekinezya çayının yapımına gelinecek olursa, 1 kap suya 1-2 çay kaşığı ekinezya ekleyerek 5-10 dakika demlemek yeterli olacaktır 🙂

Haftaya görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz