Sağlıklı Beslenme & Diyet

Yağ Yakımı Sağlayan 15 Besin

30 Ocak 2018

Yağ Yakımı Sağlayan 15 Besin

Hayatımızda hiçbir besinin, durup dururken yağ yakımı sağlayan mucizevi etkisi yok ancak bazı besinler metabolizmamızda bazı değişiklikler yaparak yağ yakımına yardımcı olabiliyor. Elbette sadece bu besinleri tüketmek yeterli olmamakla birlikte sağlıklı bir beslenme ve düzenli bir egzersiz hayatınızın bir parçası olmalı. İşte sizlere yağ yakımınızı hızlandırabileceğiniz 15 besin 🙂

Tarçın:

Tarçın içerisindeki metil hidroksi kalkon polimeri (MHKP) sayesinde kan glikoz düzeyini azaltr ve insülin salınımını dengeleyerek daha az yağ depolanmasını sağlar.

Yeşil Çay:

Yeşil çayda kafeinin yanı sıra yüksek miktarda EGCG (epi-gallo-kateşin-3-gallat) adlı bileşik sayesinde yağ yakımını destekler, metabolizma hızını artırır ve kilo kaybını kolaylaştırır. EGCG yeşil siyah çayda bulunmuyor. Bu nedenle siyah çay tüketmek yerine yeşil çay içme alışkanlığı edinebilirsiniz. Günde 2-3 kupa yeşil çay tüketebilirsiniz.

Keten Tohumu:

Omega yağ asitleri bakımından zengin olan keten tohumu yağ yakımını hızlandırır ve yağın vücutta depolanmasını önler. Ayrıca içerisindeki lignan sayesinde keten tohumu menopoz sonrası kadınlarda vücut yağının artışınıda önler. Ancak ailesinde meme ve rahim kanseri öyküsü olanlar, kan sulandırıcı kullananlar keten tohumunu tüketmemelidir.

Hindistan Cevizi Yağı:

Vücudumuzun depolamak yerime enerji için kullandığı ve orta dereceli yağ asidi bakımından zengin olan hindistan cevizi yağı insülini dengeler ve metabolizma hızını arttırır. Yemeklerinizde günlük 2 yemek kaşığı ölçüsünü geçmemek üzere hindistan cevizi yağını tüketebilirsiniz.

Zencefil:

Zencefil yağ yakımını sağlayan bir baharattır. Antiviral ve antiinfalamatuar etki gösterir. Vücut ısısını etkileyerek metabolizmayı hızlandırır. Yağ yakımı hızlandırmak için yüksek dozda kullanımı daha etkili olacaktır.

Kahve:

İçerisindeki kafein ile metabolizmayı ve yağ yakımını hızlandırır. Ayrıca kafein iştahı baskılamaktadır. Ancak kremalı, bol şekerli kahvelerden mümkün olduğunca uzak durmakta fayda var.

Fıstık Ezmesi:

Doğru miktarda tüketildiğinde içeriğindeki sağlıklı yağlarla, yağ yakımını destekleyicidir. Üstelik evde yapmak hem sağlıklı hem de çok basit 🙂

Çiğ Badem / Çiğ Fındık:

Magnezyum, protein, E vitamini ve lif gibi besin ögelerinden oldukça zengin olan çiğ badem ve çiğ fındık özellikle karın yağlarını yakmak için oldukça etkili bir besindir.

Yeşil Yapraklı Sebzeler:

Başta ıspanak olmak üzere yeşil yapraklı sebzeler sindirimi kolaylaştırır. Özellikle sulforafen içeren sebzeler fitokimyasalların yağ yakma yetenekleri sayesinde karın yağlarını yakıcı sebzeler olarak kabul edilir.

Avokado:

Omega 9 yağ asiti içeriği bakımından oldukça zengin olan avocado kilo vermeye yardımcı bir besindir. Yağ yakımını ve metabolizmayı hızlandırır. Düzenli olarak tüketildiğinde ise kilo kaybını sağlar.

Greyfurt:

Kandaki insülin seviyesini düzenleyerek açlık hissini baskılar ve metabolizmayı hızlandırarak yağ yakımına yardımcı olmaktadır.

Ananas:

Antioksidanlar, enzimler, mineraller, vitaminler açısından zengindir. İçerdiği bromealin enzimleriyle de yağ yakımını destekleyerek kilo vermeye yardımcıdır.

Süt Ürünleri:

Süt ürünlerinin içerisindeki kalsiyum yağ yakımını sağlayan en önemli mineraldir. Ayrıca süt ürünlerinde bulunan konjuge linoleik asitte yağ yakımına yardımcı olmaktadır.

Kırmızı ve Kara Biber:

Kırmızı bibere acısını veren kapsaisin adlı madde vücudun kan dolaşımını hızlandırarak vücut ısısının artırır ve buna bağlı olarak da vücutta yağ yakımı hızlanmaktadır. Karabiberin içerisindeki piperin adlı madde içinde benzer araştırmalar devam etmektedir.

Yumurta:

Anne sütünden sonra en değerli protein kaynağı olan yumurta kas yapımını desteklediği gibi yağ yakımını da sağlamaktadır. Yumurtanın içerisindeki B grubu vitaminlerinden biri olarak kabul edilen kolin yağların depolanmasını azaltmakta ve enerji harcamasını artırmaktadır.

Haftaya görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz