Sağlıklı Beslenme & Diyet

Hem çok lezzetli, hem çok yararlı meyve; Ananas

1 Mayıs 2018

Ananas

Bugün sizlere benim de çok severek tükettiğim, besin içeriği oldukça zengin meyvelerden biri olan ananastan bahsedeceğim. Hem çok lezzetli hem de vücuda birçok faydası olan ananası gelin beraber inceleyelim.

Tropikal iklim kuşağı meyvelerinden biri olan ananas özellikle Kosta Rica, Honduras, Fildişi Sahili, Gana, Tayland ve Malezya gibi tropikal iklimin görüldüğü ülkelerde yetişmektedir. Yüksek oranda C vitamini, manganez ve lif içermektedir. Ayrıca tiamin (B1 vitamini), folik asit ve bakır açısından da iyi bir kaynaktır.

Sindirim Sistemini Düzenler ve Toksik Maddelerin Atımına Yardımcıdır

Ananas içerisinde bromelain adında proteinleri sindirici etkiye sahip bir enzim içerir. Bromelian sindirim sistemini düzenlemesinin yanında vücutta meydana gelebilecek olan inflamasyonu azaltır. Ödem atımını artırır ve toksik maddelerin atımına yardımcıdır. Zedelenmiş dokuların iyileşme süresini kısaltır.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Ananas bağırsak sağlığını koruyan çözünür posa içermektedir. Ananasın yüksek lif içeriği onu bağırsak sağlığını koruyucu hale getirir. Ananas içerisindeki güçlü bir antioksidan olan Ferulic asit kanser oluşumuna neden olan maddeleri önlemeye yardımcı olur. Beyaz kan hücreleri üzerinde gösterdiği etkiyle bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücudu enfeksiyonlara karşı korur.

Kalp Hastalıklarını Azaltır

Ayrıca içerdiği yüksek çözünür posa ile yüksek kan kolesterolünü dengeler ve kalp hastalıklarına karşı da koruyucu etki gösterir. Bromelainin antikoagülanant özelliği kanın pıhtılaşmasını önleyerek kalp krizi geçirme ve inme riskini azaltır.

Cilt Yenilenmesini Sağlar

Ananas manganezden ve antioksidan etki gösteren C vitamininden zengin bir meyve olması sayesinde cildi güzelleştirmeye de yardımcı olur. C vitamini dokulardaki kollajen sentezini hızlandırırarak cildin yenilenmesini sağlar ve bu sayede selülit oluşumunu azaltır.

Ananas Zayıflamaya Yardımcıdır

Hiçbir besin tek başına yağ yakmaz ama ananasın sindirimi hızlandırıcı özelliği zayıflamaya yardımcıdır. Ayrıca ödem atımını da hızlandırdığı için diyet yaparken meyve olarak ananas tüketebilirsiniz.

Eklem Ağrılarını Azaltır

Bromelian anti enflamatuar etkisi sayesinde romatoid artritte sıklıkla oluşan eklem ağrılarını azaltmaya yardımcıdır.

Ne Kadar Tüketmeliyiz?

Ananasın taze ve iyi olduğunu anlamak için yaprakları koyu yeşil renkte olanları tercih edin. Özellikle küçük, yeşil ve tombul gözüken ananaslar büyüklerine göre daha tatlıdır. Ananas yıl boyunca üretilmektedir fakat yaz ayları ananasın en çok yetiştiği aylardır.

Ananası tüketirken isterseniz kendisini yiyebilir, isterseniz de suyunu çıkartıp içebilirsiniz. Meyve salatalarına, yoğurdunuza, mangala, deniz mahsullerine veya etli yemeklerinize ekleyebilirsiniz.

2 ince dilim taze ananas (100gr) 1 adet meyveye eşdeğerdir ve günlük C vitamini ihtiyacınızın %25’ini karşılar.

Ananası saklama kabında ya da streçleyip buzdolabında dilim halinde 2-4 güne kadar saklayabilirsiniz.

Geçen hafta diyette kuruyemiş tüketimi hakkında yazdığım makalenin de ilginizi çekebileceğini düşünerek linkini buraya ekliyorum: Diyette Kuruyemiş Tüketimi

Haftaya görüşmek üzere, sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz