Psikoloji

Çocuklara Ders Çalışma Alışkanlığı Kazandırmak

18 Ağustos 2018

Çocuklara Ders Çalışma Alışkanlığı Kazandırmak

Çocuklara ders çalışma alışkanlığı kazandırmak, hem şimdiki notlarını hem de gelecekteki başarılarını olumlu etkileyecektir. Bu alışkanlığın kazandırılmasında en önemli noktalardan biri de ne çalışılacağından ziyade nasıl çalışılacağı öğretmektir.

Çocuklarınıza ders çalışma alışkanlığı kazandırmak için yapabileceklerinizi listeledik.

1- ORGANİZE OLUN

Çocukların ilkokuldan itibaren öğrenmeleri gereken en önemli şeylerden biri bireysel organize olabilme becerileridir. Okullarda öğretmen yönlendirmesiyle çalışan çocuklar çoğunlukla kendi ödevlerini düzenleme imkanına sahip olamazlar. Ancak, eve geldiklerinde yapması gerekenlerle baş başa kalmaktadır. Bu yüzden, ebeveynlerin çocuklarını planlı olmak konusunda bilinçlendirmelidirler. Çalışma planları, zihin haritaları, yapılacaklar listesi ve günlük tutma gibi şeyler çocukların organize olmayı öğrenmelerine yardımcı unsurlardır. Çocuğunuzun sınıf dışında çalışabileceği gerekli imkanlara sahip olduğundan emin olun.

2- NOT ALMAYI ÖĞRETİN

Not alma becerisi insanların bütün akademik hayatlarında en temel gereksinimlerindendir. Çocuğunuza önemli yerleri, anahtar kelimelerin nasıl not çıkarılacağını gösterip bu beceriyi kazanmalarına yardımcı olabilirsiniz.

İyi bir dinleyici olmaya alıştırın, duyduğu bilgilerin hangisinin önemli olduğu ayrımını yapabilmeli çünkü duyduğu her şeyi not etmesi onu strese sokar ve dersten soğutabilir. Kısaltmalar ve sembollerden yardım almaya, böylece daha çabuk yazmaya alışmak faydalı olur.

3- ARAŞTIRMA BECERİSİ

Sahip olduğu kaynakları nasıl değerlendirebileceğini gösterin. Buna kendinizi de dahil edin; ebeveynlerinden, ders kitaplarından, internetten, arkadaşlarından yardım almayı başarabilsin. Hatta, birden fazla kaynak kullanmak çok daha iyi bir alışkanlıktır. Farklı kaynaklardan bilginin doğruluğunu kontrol etmek doğru cevaba ve metodolojiye ulaştırır.

4-ZAMAN YÖNETİMİ

Çoğu ilkokul çocuğu için zaman yönetimi yaparak, verilen ödevi zamanında bitirmek çok zordur. Onlar için belirli zaman dilimlerine belirli görevler vererek bu becerilerini ilerletmelerine katkı sağlayabilirsiniz. Uzun zamanlar değil bölünmüş zaman dilimleri yaratabilirsiniz.

5-MOTİVASYON

İnsanda bir iç bir de dış motivasyon diye tanımlanabilecek iki yapı bulunuyor. Bunlar, doğuştan gelen kişiliğimizin bir parçası.

İç Motivasyonu Yüksek Çocuklar

1- Genelde amaçlarını bilmek isterler
2- Planlı çalışmayı severler
3- İstekli ve sabırlıdırlar

Dış Motivasyonu Yüksek Çocuklar

1- Sürekli yönlendirilmeye ihtiyaç duyarlar.
2- Sonuç odaklıdırlar ve kısa sürede işi tamamlamak isterler.
3- Kısa sürede tamamlanmayan işlerden çok çabuk sıkılırlar ve enerjileri düşer.
4- Başladıkları işleri çoğu zaman yarım bırakırlar ve sürekli mazeret üretirler.
5- En belirgin özellikleri de ertelemedir. Sorumluluklarını sürekli erteler ve biriktirirler.

Uzm. Psikolog Gülizar Şehitoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz