Dalış

Grand Cayman | Karayipler

2 Aralık 2019

Grand Cayman | Cayman Adaları

Bugün Karayiplerde, 4 mevsim hem dalış hem de tatil yapabileceğiniz çok güzel bir adaya gidiyoruz, Grand Cayman’a.

Caymanlar, 3 adadan oluşuyor:

✦ Grand Cayman
✦ Little Cayman
✦ Cayman Brac

Ben birinci ve sonuncuda kaldım, harika dalışlar yaptım. Toplam 3 ziyaret yaptığım Caymanlar’ı çok beğendiğimi söyleyebilirim.

• 17. yüzyılda ada, İngiltere’nin kontrolüne giriyor, halk o İngilizler’le Afrika’dan gelen kölelerin torunları.
• Resmi dil İngilizce ama İspanyolca da konuşuluyor.
• Ülkenin geçim kaynağı turizm ve off-shore bankacılık.
• Suç oranı çok düşük.
• Başkent George Town, uçakla olduğu kadar Karayip turları yapan cruise gemilerinin de uğrak yeri fakat ada yönetimi günde en cok 3 cruise’a izin veriyor.
• Trafik İngiliz stili fakat o kadar dikkatli ve saygılı araba kullaniyorlar ki ben de rahatlıkla kiraladığımız arabayı kullanabilmiştim.

Zengin ve pırıl pırıl bir ada. Yılbaşına yakın gittiğim bir sefer, evlerin adeta birbirleriyle yarışarak süslendiğine dünyanın başka hiçbir yerinde karşılaşmadığıma karar vermiştim. Ardından Christmas’da bahçe süslemenin bir de yarışması olduğunu öğrenmiştim 😉

Dalış

Adanın etrafını çevreleyen harika mercan kayalıkaltı, dünya çapında dalış noktalarına sahip. Dalışta büyük sualtı canlılarından rengarenk mercanlara, çeşit çeşit tropik balıklardan, sualtı batıklarına kadar son derece zengin bir çeşitliliği görebiliyorsunuz.

Şnorkel yapanların rüyası Stingray City de boy boy vatozla yüzebilir, 2 m derinliginde adeta bir havuzda uzunca bir süre çok keyfli vakit gecirirebilirsiniz.

Seven Miles Beach

Adada konaklama olanakları oldukça fazla. Şık bir otel için Seven Miles Beach tarafını tercih edebilirsiniz. Adından da anlaşılacağı gibi 7 mil boyunca harika bir kumsalda, dünyaca ünlü otel zincirleri sizi şımartmak için yerlerini almışlar. Fakat biz dalgıçlar adanın diğer tarafında, dalışlara daha uygun bölgedeki otelleri tercih ediyoruz. Genellikle tekneyle adadan ayrılarak yapılan dalışların yanı sıra sayısız kıyı dalışı da yapılabilen house reef’lere sahip bu oteller.

Grand Cayman zengin bir ada ve bunu her yerde hissediyorsunuz ama çok da zarif, yeme-içme olayları da oldukça yüksek standarda sahip.

Başka bir yazımda adanın tam arka tarafındaki west end i ve diving lodge u ve Cayman Brac anılarımı anlatırım sizlere.

Peki bu adaya nasıl gidilir?

Londra üzerinden veya Miami üzerinden adaya ulaşabilirsiniz. Biz ilk gittiğimizde bilmeden İngiltere vizesi yeterli sanıp adaya geldik (hoş oraya kadar kimse de bize “Cayman vizeniz var mı?” demedi 😀) O kadar nazikler ki “Siz şimdi gidin otelinize yerleşin, yarın sabah dalışlarınızı da yapın, sonra bir ara uğrayın vize işleminizi hallederiz” diye bizi yolladılar. Bu nasıl bir medeniyettir diye ağzımız açık otelimizin yolunu tuttuk. Tabii ertesi gün adam başı 250$ vererek vizeleri de aldık…

Gelecek yazı aslında Cayman adasının devamı ve Cayman Brac olacak, şimdilik sevgiyle kalın.