Sağlıklı Beslenme & Diyet

Kış Aylarında Kilo Almamak İçin Öneriler

4 Şubat 2020

Yazı: Kış Aylarında Kilo Almamak İçin Öneriler | Yazan: Dyt. Simay Ejderoğlu

Kış aylarında kilo almak hemen hemen herkesin ortak sorunu. Soğuk havaların etkisiyle değişen yaşam koşullarınıza ve vazgeçtiğiniz alışkanlıklarınıza küçük dokunuşlar yaparak kışı kilo almadan geçirebilirsiniz. Bu yüzden bu hafta sizlere kış aylarında kilo almamanıza yardımcı olacak önerilerden bahsedeceğim.

Öğün Planlamanızı Önceden Yapın

Kış aylarında vücut ısısını korumak isteyen vücut yağlanmaya daha yatkın hale geldiğinden yemek yemeye duyulan ihtiyacı da artırır. Bunun önüne geçmek için öğünlerinizi önceden planlamak kaçamak yapma ihtimalinizi minimuma düşürerek sağlıklı beslenmenizin sürdürülebilirliğini sağlar. Siz de ana ve ara öğünlerinizde yiyeceklerinizi önceden planlayarak öğünler arasındaki atıştırmaları ve gece gelen açlık krizlerini kontrol altında tutabilirsiniz.

Mutlaka Kahvaltı Edin

Hızlı bir metabolizma için mutlaka uyandıktan sonra bir saat içinde kahvaltınızı yapın. Kahvaltı yapmayı atlamak ya da kahvaltıyı poğaça ve börek gibi yiyeceklerle geçiştirmek ilerleyen saatlerde kan şekerinin düşmesine bağlı olarak daha çok acıkmanıza ve basit karbonhidratlı gıdalara eğiliminizin artmasına yol açar. Bu da kilo alımınızı oldukça hızlandırır. Bu yüzden kahvaltıda yağlı ve şekerli gıdalar yerine dengeli ve doyurucu olan yumurta, peynir, süt gibi protein kaynaklarının yanına tam tahıllı ekmek, yulaf gibi kaliteli karbonhidratları, mevsim yeşilliklerini ve mevsim meyvelerini tüketmeye çalışın.

Ana ve Ara Öğünleri Atlamayın

Metabolizma hızınızın azalmasının ve kilo alma yatkınlığınız artmasının en büyük sebeplerinden biri de düzensiz beslenme alışkanlığıdır. Özellikle kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeğinizi düzenli olarak tüketmek, besinlerin vücutta yağ olarak depolanmasının önüne geçmektedir. Ana öğünlerinizin yanı sıra kan şekeri dengenizi bozmamak için öğünlerinizin arasında ara öğünler tüketmeye özen gösterin.

Sağlıklı Alternatifler Keşfedin

Genellikle yaşanılan açlık krizlerinde ilk akla gelen besinler çoğunlukla şekerli gıdalar ve hamur işleri gibi karbonhidrat ve kalori içeriği yüksek besinler oluyor. Ancak karbonhidrat içerikleri ve kalori yükleri yüksek olan bu besinlerin tamamına yakınının vücutta yağ olarak depolandığını hatırlatırım. Bu gibi atıştırmalıkları tüketme isteği duyduğunuzda ilk olarak onların yerine sadece 1-2 bardak su için ve ardından 5-10 dakika bekleyin. Bu isteğiniz hâlâ devam ediyorsa basit karbonhidratlar yerine ceviz, fındık, badem gibi sağlıklı kuruyemişleri veya lif içeriği zengin mevsim meyvelerini porsiyonlarına dikkat ederek tercih edebilirsiniz.

Daha Fazla Sebze ve Meyve Tüketin

Değişen soğuk hava koşullarına uyum sağlamak için vücut direncinizi arttırmanızın en iyi yolu zengin vitamin ve mineral içeriğine sahip sebze ve meyveleri tüketmektir. Bu yüzden C vitamininden zengin; ıspanak, pazı, brokoli ve karnabahar gibi yeşil yapraklı sebze yemeklerini hafta da en az 3-4 kere tüketmeye çalışın. Yeşil yapraklı sebzelerin yanında C vitamininden zengin olan portakal, greyfurt gibi meyveleri de her gün mutlaka tüketerek bağışıklık sisteminizi destekleyebilirsiniz.

Yemeğinizi Evde Pişirin

Sık sık dışarıdan paket servisi olan hem kalorili hem de pek sağlıklı olmayan restoranlardan sipariş vermek yerine kendiniz mutfağa girerek daha sağlıklı yemekler pişirebilirsiniz. Vakit konusunda sorun yaşıyorsanız hem pratik hem de lezzetli akşam yemeği tarifleri keşfine çıkabilirsiniz. Böylece yediklerinizin içeriğine güvenebilir, sağlıklı seçimler yapabilir ve porsiyon miktarlarınızı kontrol altında tutabilirsiniz.

Lifli Besinler Tüketin

Lifli gıdalar hem uzun süre tokluk hissi sağlar hem de sindirim sisteminizin düzgün çalışmasına yardımcı olmaktadır. Bu sebeple kış ayların da lifli gıdalara öğünlerinizde daha fazla yer vermelisiniz.

Hızlı Yemek Yemeyin

Hızlı yemek yemek sindirim problemlerine yol açtığı gibi tokluk sinyalinin beyne daha geç gitmesinden dolayı yemekten sonra kendinizi hala aç hissetmenize de neden olabilir. Bu yüzden yemeklerinizi yerken yavaş yavaş çiğneyerek tüketin.

Su İçmeyi Unutmayın

Su içmek kış aylarında, özellikle de daha az hareket edildiğinden dolayı sık sık unutulan bir alışkanlıktır. Ancak yeterli miktarda su içmenin yazın olduğu kadar kışın da önemli olduğunu unutmayın. Metabolizmanızın düzgün bir şekilde çalışmasına yardımcı olmak ve aldığınız enerjinin vücutta yağ olarak depolanmasını engellemek için günlük en az 2-2,5 litre su içmelisiniz. Yetersiz su tüketiminin sadece kilo alımına değil, yorgunluğa ve dikkatsizliğe de neden olduğu unutulmamalıdır.

Fiziksel Aktiviteyi İhmal Etmeyin

Soğuk havalarda dışarıda düzenli yürüyüş yapmak veya spor salonuna gitmek çoğu kişi için zor gelse de en az haftanın üç günü yarım saat yürümeye çalışın. Böylelikle yavaşlayan metabolizma hızınızın da dengesini sağlamış olursunuz. Ayrıca evde yapılabileceğiniz egzersizlerle de fiziksel aktivitenizi artırabilirsiniz. Gün içerisinde bulunduğunuz mekandaki asansörler yerine merdivenleri kullanabilirsiniz. Toplu taşıma araçlarından birkaç durak daha erken inerek yolculuğunuzun bir kısmına yaya olarak devam edebilirsiniz.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz

Girne Antik Liman
Girne Antik Liman
Öykü: Umarım Bu Gece Öldürülmem | Yazan: Didem Çelebi Özkan