İremushka’nın Panosu

Rota Oluşturuldu | Datça, Muğla

2 Eylül 2021

Yazı: Rota Oluşturuldu | Datça, Muğla | Yazan: İrem Savaş Sakin

Merhabaa, yeni bir rota tespit edildi. Gidilip görüldü, gezildi ve kaleme alındı.

Ülkemizde yaşanan çok zor günler sonrasında yangından etkilenen bir yol üzerinden hedefe ulaşıldı. Uzaktan izleyip canlılar adına çok üzüldüğümüz anlar olmuştu. Herkes birlik içerisinde elinden geldiğince yardımcı oldu ancak çıplak göz ile gidip yanan ormanların haline şahit olmak inanılmaz sarsıcıydı. Bir daha böyle olayların yaşanmaması en büyük temennim. Yangın felaketinden etkilenen herkesin acısını paylaşıyorum. Bu eşsiz ülkenin yeşilini her zaman korumamız gerektiğini hatırlatarak yazıma başlamak istiyorum.

Uzun bir araştırma sonucunda eşimle Datça’ya gitmeye karar verdik. Birçok öneri ve tavsiye de aldık, 6-7 saatlik araç yolculuğumuza başladık.

İşlerimizden dolayı gece yolculuğu yaptık ve Yeşilbelde Köyü üzerinden Datça’ya ulaştık. Yol ile ilgili de birkaç detay vermek istiyorum;

Gidiş Yolu Tercihimiz: Yeşilbelde

İnanılmaz virajlı bir yol. Gece yolculuğu yapacak olanlar özellikle kamyon ve tırlara dikkat etmeli. Önünüze her an eşek, domuz, sincap gibi canlılar fırlayabiliyor. O nedenle ekstra öngörülü ve sakin araç kullanmanızı tavsiye ederim. Yol üzerinde benzinlikler son 2 saat yolunuz kalana kadar ihtiyaçlarınızı karşılamanız için mevcut. Araca su ve yiyecek (hatta uyumak isteyen yastık da bulundursun 😉) almanız önemli.

Tercih ederseniz Bodrum’dan araçla feribota binip Datça’ya da geçebilirsiniz. Yolunuz biraz uzayabilir ancak araç kullanımınız 2 saat azalmış olur. Ve saat 01:30 otelimize ulaştık 🙂

Otele nasıl karar verdik?

O iş hep benim başıma düşüyor. Aslında bu konu beni rahatsız etmiyor çünkü ince eleyip sık dokuyarak karar veriyorum. Önerilere de açığım ancak beklentiler herkes için değişebilir. İlk izlenimimi hep oteli aradığım ve bilgi almak istediğimde telefondaki hanımefendi ya da beyefendinin yapıcı ve nazik tavrı ile sağlıyorum. Aksi takdirde elediğim birçok otel oluyor. Daha önce de Cunda’yı kaleme aldığım yazıda bahsetmiştim. Otelde konakladığınız sürede birçok sıkıntı ve ihtiyaç ile karşılaşabiliriz, insanlık hali. Otel çalışanlarının tepkisi ve çözüm odaklı olması benim için çok önemli. Buna da zaten küçük bir telefon görüşmesi ile genellikle ilk izlenimde karar veriyorum.
Datça

Konaklama | Uslu Otel Royal Yachting

Uslu Otel Royal Yachting‘e gece ulaşımımız karanlıktan dolayı yarım saat kadar gecikti çünkü ekstra dikkatli araç sürmeye gayret ettik. Otel çalışanı Ahmet Bey bize ulaşıp yeniden konum gönderdi ve bir sıkıntı olup olmadığı konusunda destek oldu. Kibar davranışı için çok teşekkür ederiz. Oteldeki herkes bu samimiyet ve yapıcı ruha sahip.

Otele giriş yaptığımızda şampanyalarımız ve suyumuz geldi. Biz onları yudumlarken Ahmet Bey de otel ile ilgili detaylı bilgi verip aklımızdaki soru işaretlerinin hepsini giderdi.

Odamız gayet ferah ve temizdi. Benim için en önemli kısımlardan biri otelin temizliğidir. Evinden ekstra çarşaf veya yastık kılıfı götüren arkadaşlarım da var😀 . Ama bu otelin hiç öyle bir ihtiyacı yok. Gönül rahatlığı ile temiz temiz konaklayabilirsiniz.

Yat Turu | Datça’nın Araçla Ulaşım Olmayan Koyları

Otelin kendine ait bir yatı ve kaptanı mevcut. 10:30’dan 18:30’a kadar kaptanımızın görmemiz için oluşturduğu rotadaki koyları gezdik ve 3 farklı koyda demir atıp su kurbağası gibi yüzdük😍

Aynı zamanda kaptanımız koylar hakkında bizi bilgilendirdi ve keyifli bir gün geçirmemiz için her türlü desteği verdi.

Not: Deniz altında sizi endişelendirecek kadar çok yosun yok. Derinlik denizin temizliğinden daha sığ görülebilir ama 5-6 metre kadar fazla ancak kıyılara doğru yönelmek isterseniz taşlar ayağınızı kesebilir. Ben kıyılara da çıkıp oradaki taşları, otları da gördüm siz de tercih ederseniz yanınıza deniz ayakkabısı da almanınızı öneririm.

Datça için önereceğim en önemli şey mutlaka tekne turu yapmanız gerektiği. Otelinize ait bir tekne bulunmuyorsa çarşıdaki turlardan da kişiye özel bir tekne kiralama yapabilirsiniz.

Datça | Gece Hayatı

Biz eşimle bu yıl sakin bir tatil geçirme isteğinde olduğumuz için Datça ve Cunda gibi seçenekleri değerlendirdik. Birçok meyhane tarzı salaş balıkçılar mevcut. Biz de bir akşam balıkçı planı da yaptık ancak otelimizin restaurantından çok memnun kaldığımız için daha farklı bir seçenek düşünmedik. Oteli ziyaret ederseniz akşam restaurantında Tomhawk ve patates dilimlerini denemeyi unutmayın 🥩 🍞

Özellikle Vişneli Acı Çikolata veya Lotus Cheesecake bir türk kahvesi ile keyifli bir tatlı ziyafeti olacaktır 😉

İkinci gün otelin plajını kullandık ve koylardan farksız bir denize sahip. Ve ikimiz de şu kararı verdik Türkiye’deki en iyi suya sahip yer kesinlikle Datça.

Veda Zamanı | Dönüş Yolculuğu

Saat 04:00’te yolculuğumuz başladı. Bu sefer Marmaris üzerinden dönmeyi tercih ettik. Güneş doğduğunda yangın felaketinden etkilenen ormanları yakından gördük ve bir kez daha olayın ciddiyetine kalbimiz sızlayarak şahit olduk. Doğanın bize emanet olduğunu ve içerisinde birçok cana ev sahipliği yaptığını unutmayalım. Küresel ısınmaya karşı harekete geçmediğimiz sürece gelecek nesiller maalesef bu güzellikleri göremeyecekler. Evimizden başlayarak doğaya verdiğimiz zararları listeleyip küçük çaplı da olsa fayda sağlamamız gerektiğini düşünüyorum.

Dönüş yolumuza gelirsek daha kısa sürdü sebebi de aydınlık bir ortamda araç kullanmış olduk ve gidişteki kadar temkinli olmamıza gerek kalmadı. Ama yine de belirtmiş olmak isterim; bir anda önümüze eşek atladı ve aşırı hız yapmadığımız için kolayca durabildik 🙏🏼

Bizim tatilimiz bu şekilde sona erdi. Bavul yerleştirmek ve yolculuğa çıkmak benim için çok keyifli şeyler o nedenle tatil fikri beni çok heyecanlandırıyor. Mutlaka gitmeniz gereken bir yer olduğunu söyleyebilirim Datça’nın..