Turizm

Ace of MICE Fuarı | İstanbul

6 Mart 2019

Ace of MICE Fuarı | İstanbul

Asya ile Avrupayı bağlayan İstanbul, Turizm Başkenti de olabilir mi?

İstanbul dünyanın başkenti ama iki kıtayı bağlayan, bir çok medeniyete ev sahipliği yapan bu güzelim dünya kenti turizm anlamında nerede? Turizm dünyasındaki payını daha bir üst sınıfa taşımak anlamında büyük uğraşlar veriliyor. Buradaki dinamizm etkisini görmek adına Ace of MICE organizasyonu çok yerli yerinde oldu.

Farklı bir heyecan vardı benim için çünkü Ace of MICE fuarına katılım için imzaladığım anlaşma gereği Business to Business (B to B) Kuzey Kıbrıs Turizm ve Çevre Bakanlığımız adına görüşmeler de benim adıma ayarlanmıştı. Sn Bakanım Fikri Ataoğlu ve ekibimiz ile fuar alanındaki yerimizi çoktan almıştık. Sonbaharda fuara katılmak için fuarın ev sahibi Volkan Ataman bu anlamda çok önemli bir misyon taşıyordu. Heyecanı çok önemli idi ve bu heyecan olumlu sonuçlar çıkarıyordu. Bu anlamda emeği geçen herkesi tebrik ediyorum.

Dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerini İstanbul’da buluşturan; Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu ve Rusya gibi çok sayıda destinasyonun katıldığı fuarın bu yıl altıncısı organize edildi. Türkiye’nin kongre, toplantı ve etkinlik sektöründe iş hacmini artıran fuar, firmalara daha fazla alıcıya ulaşarak ağlarını genişletme imkanı sağlıyor. Türkiye’de kongre turizminin gelişim ivmesine de önemli katkıları olan sektör buluşması dünya genelinde kaliteyi artırarak, farkındalık oluşturuyor. Avrupa’nın en büyük, dünyanın da ilk beş büyük hava ağına sahip Türk Hava Yolları ana sponsorluğunda, Demirören medya sponsorluğunu da yanına alarak otuz farklı alt sponsorla dev bir organizasyon haline gelmiş, 41 Ülkeden 254 MICE acentesine ev sahipliği yapan kendi içinde önemli bir network haline dönüşmüş bir fuar.

Nerede oluyor bu Ace of MICE fuarı?

İstanbul Kongre Merkezi’nde. Ayrıca açıkça belirteyim ki EMİTT turizm fuarından daha güzel bir yerde. İstanbul Kongre Merkezi işletmecisi Fettah Tamince konuşmasında “Konaklama şirketlerin sigortası MICE organizasyonlarıdır. Onlar ne kadar başarılı olursa, konaklama sektörü o derece başarılı olur. Bunların organizasyon sayısı ne kadar artarsa, biz hem fiyatlarımızı hem de doluluğumuzu o derece arttırırız. Biz İstanbul’da nitelikli odalarımızı saydığımızda 5 ya da 6 bin ya var, ya yok. Dünyada ses getiren entegre tesis anlamında İstanbul’da almamız erken daha çok yol var.” ifadelerini kullandı.

Burada önemli bazı bilgileri aktarmakta fayda var. Dünyanın çeşitli turizm ziyaretçi bürolarından elde ettiğim verilere göre Avrupa’nın MICE anlamında ilk on şehrini aşağıdaki ki gibi sıralayabiliriz.

  1. Londra, İngiltere
  2. Barselona, İspanya
  3. Berlin, Almanya
  4. Amsterdam, Hollanda
  5. Madrid, İspanya
  6. Paris, Fransa
  7. Frankfurt, Almanya
  8. Roma, İtalya
  9. Münih, Almanya
  10. Lisbon, Portekiz
Galata Kulesi, İstanbulDikkat edin İstanbul bu listede yok.

Çok üzgünüm ama ilk yirmibeş şehir arasında da yok. Mass (kitle) anlamında Doğu Akdenize yönelen turizm hareketi ve rezervasyonları 2018 yılında Avrupa kıtasından Kuzey Afrika ve Türkiye’yi yeniden bu destinasyonları kalite ve fiyat anlamında turistlerin gözbebeği haline getirdi.

2018 yılında Türkiyeyi 39,5 milyon turist ziyaret etmiş ve bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 22 artış kaydedilmiştir. Yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarını da bu sayıya katınca ziyaretçi sayısı 46 milyonu aşmakta. Türk turizminde 2018 yılında yakalanan büyümeyi ve gelişmeyi de 2019 yılında sürdürmek en büyük hedef. Türkiye artık turizm dünyasından ne elde edeceğinin stratejik anlamda teşhisini çoktan koymuş durumda.

8500 yıllık bir geçmişe sahip dünyanın açık hava müzesi konumunda olan Anadolu toprakları, turizm pazarından alınan payın yetersiz olduğunu son yıllarda daha fazla idrak etmiş durumda. Sürdürülebilir bir turizm anlayışı ile ürün çeşitliliği ve hizmet kalitesini daha da yükselterek turizm gelirlerini artırmak en büyük amaç olmalı.

Bu amaç doğrultusunda ne yapmalı?

Bu soruya en güzel cevabı aslında TÜRSAB Başkanı verdi. Seçildiği ilk günden beri yakından takip ettiğim ve organizasyon açılışındaki konuşmasını çok beğendiğim Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya da;

“MİCE sektörü turizm gelirlerinin arttırılmasında kilit öneme sahip. Yapılan araştırmalar mevsim ile ilgili bir sıkıntısı olmayanların, kış aylarında da seyahat gerçekleştirenlerin kitle turizminin neredeyse 3 katı harcama yaptığını gösteriyor. Tarihi kültürel ve doğal güzelliği, otelleri, kongre merkezleri ve uzman sektör temsilcileri ile her türlü etkinliğe ev sahipliği yapan bir potansiyele sahip ülkemiz. MİCE sektörünün istediğimiz yere gelmesini sağlamak için uluslararası ses getirecek organizasyonları ülkemize kazandırmamız gerekiyor.” diye konuştu.

Üzerine çok fazla yazmaya gerek yok diye düşünüyorum. İstanbul ve Türkiye MICE (Meetings, İncentives, Conferences, Exhibition) anlamında önemli atılımlar yapmak durumunda. İstanbul bunu çoktan hak ediyor.

Prof. İsmet Esenyel

BEĞENEBİLECEĞİNİZ İÇERİKLER

2 YORUMLAR

  • Yanıtla Didem Çelebi Özkan 6 Mart 2019 at 18:34

    Hocam öncelikle aramıza hoş geldiniz. Ekipçe sizi burada görmekten dolayı inanılmaz mutluyuz.
     
    Fuarı öyle bir anlatmışsınız ki, Turizm hakkında kayda değer hiçbir bilgiye sahip olmadığım halde benim bile gidesim geldi :))

  • Yanıtla Sibel Gürkanlı 7 Mart 2019 at 11:42

    Hocam; kaleminize, yüreğinize sağlık. Malesef ki tanıtıma dair vizyonsuz bir şehirde yaşamak zorunda kalan biz…. Turizm ve tanıtımı önemsenmeyen bir yönetim… Nereden başlamalı, nasıl aşılmalı, bilemiyorum ama bildiğim bir gerçek var ki böylesi bir güzelliğin kıymetinin asla bilinmediği. Yazık hem de çok yazık…

  • Cevap Yaz

    Yazı: Pembeden Yeşile Bütünlük | Yazan: İrem Savaş
    Girne Antik Liman
    Girne Antik Liman
    Öykü: Umarım Bu Gece Öldürülmem | Yazan: Didem Çelebi Özkan