Yurt İçi Gezi

Maşukiye Çocuk Kampı

7 Nisan 2021

Yazı: Maşukiye Çocuk Kampı | Yazan: Hande Sönmezerler Sinan

Hafta sonu yasaklarının artan vakalar sebebiyle tekrar gündeme gelmesi sebebiyle mecburen eve kapandığımız bir dönem yeniden başladı. 1918’deki salgın 2 sene sürmüş ve kayıp oranı bugünkü ile kıyaslanamayacak kadar yüksek olmuş. Tüm bunlardan anladığım; bu salgının da yaklaşık 2 sene sürme ihtimali olduğu ve aklıma acı acı gelen de daha henüz birinci yılın yeni bittiği…

Biz salgın sürecinde Türkiye içinde birkaç yere gittik. Üç günlük Rize Yaylalar kaçamağımız mesela bizi çok mutlu etti. Sonrasında iki kez dağa da gittik. Arada Polonezköy’de ormanda yürüyüş de yaptık. Tüm bunlar genel olarak virüse belki belli oranda maruz kaldığımız ama ağırlıklı olarak açık havada olduğumuz ve hep spor yaptığımız gezmelerdi. Bu arada gözlemlediğim genel olarak hijyen kurallarına otellerin oldukça dikkat ettiği şeklinde. Ayrıca işin ekonomik boyutunu da düşünürsek biz psikolojik olarak rahatlarken işletmelere de salgında varolma savaşında yardımcı oluyoruz.

Neyse gelelim bu gezimize.

Maşukiye Çocuk Kampı

Arkadaşlarımızın Instagram’dan takip ettiği @kidslandpark hesabı sayesinde bu güzel gezimiz gerçekleşti.

Maalesef, ilk güne işlerimiz sebebiyle yetişemedik; otele akşama varabildik. Biz katılamadık ama ilk gün Ormanya Gezisi yapılmış. Biz de en kısa zamanda orayı da gezmeyi düşünüyoruz. Zaten buraya yazdığıma göre artık mecburen en kısa zamanda gezip yazmak isterim 😉

Eminim çocuklar için muhteşem olmuştur Ormanya Gezisi. Akşam otelde çocuklar için ateşte marshmallow yapıldı. Genelde evden çıkmayan çocuklar için sosyalleşmek adına eğlenceli bir küçük aktivite. Ateş başında sohbet etme olanağı buldular.

Cumartesi günü otellerimizden aldığımız yazılar ile yola çıktık. Turizm aktivitesine izin olduğu için sorun yaşamıyorsunuz.

ATV Turu

Maşukiye’ye doğru gittik, ATV’lerimizi kiraladık. Ormanda güzel bir gezi yaptık. Bu arada oldukça kalabalık idik ve de fazla sayıda Arap turist de vardı. Bu gezide bir alanda 10-15 dakika kadar mola verdik manzara ve kahve için fakat bu kısım oldukça kalabalık oluyor. Buradaki en önemli sorun tesisin henüz inşaat halinde olması. Bir de çalan müzik de berbattı. Üzgünüm ama bunu söylemek zorundayım. Yine de her zaman yaptığım gibi yerel işletmeyi desteklemek adına salep aldım.

Mola sonrası ormana iyice dalıp çamur deryası içinde aracınızı kullanıyorsunuz. Oldukça eğlenceli ve stresi attırıcı.

❗️Şimdi önemli bir husus, eğer kaskınız var ise (bisiklet, kayak, motor vs) mutlaka yanınıza alın bu gezi için. Evet, ATV kiraladığımız yer bunu bone ile veriyor ama kaskınız varsa yanınızda getirin bu gezi için bence.

Zipline

Maşukiye’ye dönünce çocuklar için ücretsiz Zipline aktivitesi var, çocuklarınız buna katılabilir. Oldukça güvenli bir aktivite, kullanılan malzemeler yeni ve sağlam, ekipteki hatunlar da çok dikkatli.

Bu aktive ardından yakınlardaki Yazıcılar Oteli’nin bahçesindeki masalara geçtik. Biz bir şeyler atıştırırken çocuklar için ormanda kamp kurma aktivitesi yapıldı.

Çömlek ve Ebru Atölyesi

Akşam üstü otelimizde yine çocuklar için çömlek ve ebru atölyesi vardı. İki öğretmen ile el yeteneklerini geliştirmek için çok güzel sanatsal bir aktivite. Benim oğlum daha önceden de ebru sanatını seviyordu, görünce hemen koştu.

Elma Şekeri Yapımı & Sihir & Sinema

Yemekten sonra bu sefer organik elma şekeri yapımı ve sihirbazlık gösterisi ile çocuklar eğlendiler. Sonrasında ise yine çocuklar için gece sineması aktivitesi yapıldı ve madalyalar verildi.

At Çiftliği Gezisi

Pazar günü programda olmayan ama genel istek üzerine organize edilen at çiftliği gezisi yapıldı. Biz yine çocukların ödevlerinin yoğunluğu ve bizim işlerimiz sebebiyle buna katılmayıp İstanbul’a döndük ama bunun da çok iyi bir alternatif program olduğunu düşünüyorum.

Salgının belki de en güzel kısmı, daha önce doğada gezmediğim kadar gezmem oldu. Her seferinde görüyorum ki yaşanan her güzel gün insanın zihnine işliyor, yanına kâr kalıyor.

Tüm bu gezilerden sadece bir tanesinde biraz daha fazla virüs riskine maruz kaldık (lobide oturmayı tavsiye etmiyorum) ancak seçtiğimiz gezilerin hepsi doğada, açık havada yanınıza birilerinin çok da yaklaşamayacağı türde geziler.

Bütçe gerekmeyen geziler de var, yani illa bir grup ile gitmek de gerekmiyor ama bilin ki gittiğiniz yerlerde ufak da olsa satın aldığınız küçücük bir hediyelik eşya veya çay veya bir atölye çalışması, bir ailenin geçinmesi için can suyu oluyor.

Gezimizden birkaç videoyla yazımı sonlandırıyorum.

Salgınsız bir dünyada, rahatça gezebileceğimiz günlerin yakın olması dileğiyle hoşça kalın.

Hande Sönmezerler Sinan

BEĞENEBİLECEĞİNİZ İÇERİKLER

1 Comment

• Yanıtla Didem Çelebi Özkan 7 Nisan 2021 at 22:16

Canım benim, harika bir gezi olmuş. Tibet’in ne kadar keyif aldığı ortada. Çocuklar için hem eğitici hem de eğlendirici aktiviler bulmak kolay olmuyor. Süper bir seçim yapmışsınız 😘