Sağlıklı Beslenme & Diyet

Teff Tohumu

18 Eylül 2018

Teff Tohumu

Bugün sizlere sosyal medyada ismini sıkça duyduğumuz, hakkında zayıflattığına dair pek çok söylenti olan Teff Tohumundan bahsedeceğim.

Peki nedir bu Teff Tohumu?
Gerçekten zayıflamaya etkisi var mı?

Gelin beraber bakalım.

Teff genellikle Etiyopya’da yetiştirilen, çok küçük taneli ve tek yıllık bir bitkidir. Piyasada beyaz, kırmızı ve kahverengi renklerinde bulunur. En yaygın bulunan renkleri ise beyaz, kırık beyaz, açık kahverengi ve koyu kahverengidir. Yapı olarak chia tohumu ve kinoaya benzerdir.

Bu bitkinin besin değerlerinin en yüksek olduğu zaman çiçeklenme öncesi ve çiçeklenme dönemidir. Bu dönemlerde hasat edilmesi gerekmektedir.

Faydaları

Vücudumuz için gerekli olan protein ve proteinin yapıtaşı olan aminoasitlerden zengindir. Protein içeriğinin yüksek olması ve tahıl olarak tüketiminin mümkün olması sayesinde ise sporcu beslenmesinde rahatlıkla tüketilebilmektedir.

Kalsiyum içeriği yüksek bir bitkidir. Kalsiyum içeriği yüksek olması sayesinde büyüme ve gelişmeyi desteklemekte, kolon kanseri, osteoporoz, iskelet ve dişlerin zayıflaması gibi kalsiyum tüketimiyle ilişkili sağlık problemlerini önlemektedir.

Yüksek oranda kalsiyum, fosfor, demir, bakır, alüminyum, baryum içerdiğinden zengin bir mineral deposudur.

Kompleks karbonhidrat ve lif yönünden zengindir. İçerdiği kompleks karbonhidratlar sayesinde kana çok çabuk karışmaz ve kan şekerini dengeler. Bu sayede şeker hastaları için insülin dengeleyici görev görür.

Yüksek lif ve doymamış yağ asidi içeriği sayesinde kalp damar hastalıklarına karşı koruyucu ve hastalık riskini azaltıcı etkisi vardır. Ayrıca Teff’in lif içeriği bazı meyveler, fındık, baklagiller, mısır ve pirinç gibi besinlere kıyasla oldukça yüksektir.

Antioksidan içerdiğinden dolayı kansere karşı koruyucudur.

Probiyotik etkisi sayesinde sindirim sistemindeki yararlı bakterilerin sayısını arttırarak bağırsak florasını dengeler.

Gluten içermeyen bir bitki olmasından dolayı glutene duyarlı kişiler ve çölyak hastaları tarafından rahatlıkla kullanılabilen bir besin kaynağıdır.

Teff vücudumuzda hemoglobin seviyesini arttırmaya, diyabet, anemi gibi hastalıkların görülmesini de azaltmaya yardımcı olur.

Protein içeriği yüksek bir besin olduğu için vejeteryanların da kullanabileceği iyi bir bitkisel protein kaynağıdır.

Son zamanlarda çayını tüketim olarak daha çok duyduğumuz Teff Tohumu aslında daha çok tahıl ve un olarak kullanılmaktadır.

Beyaz un ile kıyaslandığında Teff unu 100 g da 5 mg demir içerirken, beyaz un 100 g da 2 mg demir içermektedir.

Teff Tohumu & Kilo Verme

Teff Tohumu da tek başına kilo verme gibi mucizevi bir etkiye sahip değildir.

Her besinin tek başına zayıflama sağladığı vaadine lütfen inanmayın.

Hiçbir besin tek başına kilo verdirmez ve hiçbir besinde kilo almanın tek suçlusu olamaz.

Haftaya görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

2 Yorum

  • Cevapla Ilgın Cenkçiler 19 Eylül 2018 at 01:22

    Konu seçimi için çok teşekkürler 🍀
    Instagram hesap akışında sürekli reklamları çıkıyor, merak ediyordum nasıl bir bitki olduğunu.
     
    Tekrar teşekkürler

  • Cevapla Fatma 30 Ekim 2018 at 17:36

    Bende merak ettim kullanmak istiyorum.

  • Cevap Yaz