Sağlıklı Beslenme & Diyet

Diyette Dondurma Yiyebilir Miyiz?

18 Temmuz 2017

Bu sıcak yaz günlerinde kim dondurmaya hayır diyebilir ki? Dondurma en sevilen tatlılardan biri olmakla birlikte birçok tatlıya göre kalorisi de daha düşük 🙂 Eşit miktarlarda farklı tatlılarla karşılaştırıldığında 100 gr baklava 329 kalori, sütlü çikolata 537 kalori enerji verirken, meyveli dondurmalar yaklaşık 132 kalori içeriyor. Ben de size bu hafta diyette dondurma tüketiminden bahsedeceğim.

Dondurma, besin değeri yüksek bir tatlı olup içeriğinde protein ve karbonhidratın yanı sıra A, B, C, D, E vitaminleriyle kalsiyum, fosfor, magnezyum, sodyum, potasyum, demir ve çinko gibi mineraller bulunur. Dondurmanın kalorisi, hamurlu tatlılara oranla çok daha düşüktür ve diğer tatlılara göre daha besleyicidir. 100 gram sütlü dondurma yaklaşık 190 kalori içerir. Normal bir külah ise yaklaşık 20 kaloridir.

100 gram sütlü dondurmada ortalama 148 mg. kalsiyum, 115 mg. fosfor, 63 mg. sodyum, 181 mg. potasyum, 0.1 mg. demir, 440 IU A vitamini, 0.21 mg. E vitamini, 0.21 mg. B2 vitamini ve 0.1 mg. niasin vardır.

Diyette dondurma tüketirsem beslenmemden neleri çıkartmalıyım?
2 top normal sade/meyveli dondurma için = 1 su bardağı light süt + 100 g meyve ve 1 tatlı kaşığı sıvıyağ
2 top meyveli sorbe = 200 g meyveyi diyetinizden çıkarmanız yeterli.

Siz de yazın sık sık dondurma tüketenlerdenseniz işte sizin için birkaç fit öneri;

• Dondurmayı her gün tüketmek yerine haftada 2-3 kez istediğiniz günlerde tüketin.

• Porsiyon olarak 2-3 topu geçmemeye çalışın.

• Dondurmanızı saat 17.00’den önce tercih edin.

• Akşam yemekten sonra dondurma tüketimlerinde evde hazırladığınız yoğurtlu meyveli dondurmaları tercih edebilirsiniz.

• Eğer kilo kontrolüne önem veriyorsanız light olarak üretilen dondurmaları tercih edebilirsiniz. Böylelikle yağı ve şekeri azaltılmış, çok daha düşük kalorili bir seçim yapmış olursunuz.

• Şeker hastasıysanız ya da şeker hastalığına yatkın bir metabolizmanız varsa tatlandırıcı ile hazırlanan şeker içermeyen diyabetik dondurmaları tercih edin.

• Dondurmanızı çikolata, kurabiye, meyve ve meyve parçacıkları, fındık, fıstık gibi kuruyemişlerle çeşitlendiriyorsanız bu masum görünen besinler dondurmanın kalorisini en az 100-150 kalori arttıracaktır. Unutmayın ki lezzet arttıkça kalori ve yağ oranı da artmaktadır.

• Dondurmayı yemek sonrası tatlı olarak değil ara öğün alternatifi olarak yemekten 2-3 saat sonra ya da önce tüketin.

• Dondurma almadan önce etiket bilgilerini okumayı unutmayın. Dondurmanın etiketine mutlaka bakın. Sağlık ve hijyen kurallarına uygun hazırlanıp hazırlanmadığına dikkat edin. Dondurma ne kadar masum bir tatlı olsa da yüksek şeker ve doymuş yağ içerebiliyor.

İşte sizin için kolaylıkla evde yapabileceğiniz Fit Dondurma tarifim;

• Bir kase süzülmüş yoğurt ( biraz katı olması kıvamı için önemli )
• 2 adet muz (yada istediğiniz başka bir meyve kullanabilirsiniz, çilek, ahududu, frambuaz vs)
• 2-3 yemek kaşığı bal
• Üzerini süslemek için ceviz, badem yada fındık

Yapılışı
Muzu yada kullanacağınız meyveyi püre haline getirin.(Diri meyveli seviyorsanız doğrayabilirsiniz.) Yoğurdun içerisine meyve püresini, balı ve kırılmış ceviz veya fındığı atın, sonrasında iyice blender yardımıyla karıştırın. Kalıp olarak kullanacağınız kaplara karışımları paylaştırın. Kalıp olarak buzdolabında kırılmayacak plastik kapları yada hazır alacağınız kapları kullanabilirsiniz. Karışımı 3-4 saat buzlukta donması için bırakın. 3-4 saat sonra yoğurt dondurmanız hazır.

Şimdiden herkese afiyet olsun 🙂

Haftaya görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

Yorum Bulunamadı

Cevap Yaz