Sağlıklı Beslenme & Diyet

Enginar Tüketmeniz için 10 Neden

7 Ağustos 2018

Enginar

Bu hafta sizlere sebzelerin sultanı, mucizevi, her derde deva, faydaları saymakla bitmeyecek bir sebze olan enginarı tüketmenize yardımcı olacak 10 nedenden bahsedeceğim.

16. yüzyıldan beri sindirime yardımcı olması için kullanılan enginar günümüzde safra kesesi, karaciğer ve böbrek üzerindeki olumlu etkileri nedeniyle biz beslenme uzmanları tarafından tüketilmesi mutlaka tavsiye edilen bir sebzedir.

Enginar toprak altı gövdesi çok yıllık olan toprak üstü organları ise tek yıllık olan baş ve yapraklarından çeşitli şekillerde faydalanılan bir sebze türüdür. Enginarın yenilen kısmı açmamış çiçeklerinin geniş ve etli çiçek tablası kısmıdır. Ayrıca brakte adı verilen enginar başındaki yapraklarının etli dip kısımları da yenilebilir.

Karaciğer ve Safra Sağlığını Korur.

Safra salınımının artışına etki ederek hazımsızlık ve diğer sindirim şikâyetlerinin azaltılmasına yardımcıdır.

Kanda Yağ ve Kolesterol Düzeylerini Düşürür.

Kandaki total yağ ve kolesterolü düşürür. Bu sayede kalp sağlığını koruyucu etkisi vardır.

Kan Şekerini Dengeler.

Enginarın yapısında bulunan ve sindirime karşı dirençli bir nişasta çeşidi olan insülin, yemek sonrasında hızlı ve aşırı kan şekeri yükselişlerini engellemektedir. Bu sayede enginar diyabetik hastalarda önemli bir kan şekeri dengeleyicidir.

Vitamin ve Mineral Açısından Oldukça Zengindir.

İçerisinde yüksek miktarda A, B, C, K vitaminleri, kalsiyum, potasyum, folik asit, demir ve manganez içerir.

Düşük Kalori ve Düşük Yağ Oranı İçerir
1 adet orta boy çiğ enginar (yaklaşık 100 gr) ortalama 60 kaloridir. Doymuş yağ oranı çok düşüktür. Kolesterol içermez. Posa içeriği yüksektir. Düşük kalori ve yağ oranı sayesinde diyetlerde rahatlıkla tüketebileceğiniz besinlerdendir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirir.

C vitamini deposu olan enginarın içerdiği antioksidan oranı çok yüksektir. Bu sayede bağışıklık sistemini güçlendirir.
Alzheimer Hastalığına İyi Gelir
İçerisindeki yüksek miktardaki K vitamini sayesinde Alzheimer hastalarının tedavisinde önemli role sahiptir.

Toksik Maddelerin Atılmasına Yardımcıdır.

Enginar böbreklerdeki üre akışını arttırarak karaciğeri temizler ve toksik maddelerin atılmasını sağlar. Özellikle alkol tüketimi sonrası karaciğer sağlığını korumak için harika bir besindir.

Tokluk Hissi Sağlar.

Yüksek lif oranı sayesinde diyet yaparken tok kalmanızı sağlar ve bağırsakların çalışmasına yardımcı olur.

Vücut Metabolizmasının Düzenli Çalışmasına Yardım Eder.

İçerisindeki birçok vitamin ve mineralin yanı sıra enginarda bulunan “Ciarin” adlı madde sayesinde karaciğer, safra kesesi, böbrekler ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcıdır.

❗️Hatırlatmam da fayda var eğer lezzetli bir enginar tüketmek istiyorsanız küçük boylarını tercih etmenizi öneririm. Çünkü enginarın boyutu büyüdükçe kılçıklı yapısı artar ve bu yüzden lezzeti olumsuz yönde etkilenebilir.

Sağlığımız için birçok yararı bulunan enginarı ister haşlayıp salatalara ekleyerek, ister zeytinyağlı olarak, isterseniz de pirinç-bulgur karışımı ile içini doldurup dolma haline getirerek yapraklarından faydalanacak şekilde tüketebilirsiniz.

Haftaya görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalın.

Dyt. Simay Ejderoğlu

Bu yazılar da ilginizi çekebilir

1 Yorum

  • Cevapla Ilgın Cenkçiler 7 Ağustos 2018 at 23:31

    Simay Hanım çok sevdiğimiz, bol bol tükettiğimiz, fayda deposunu tanıttığınız için teşekkür ederiz 🍀

  • Cevap Yaz