İçimdeki Sesler

Kavala Yolcuları | 2 | Bölüm 2
İstikamet: Selanik | Bölüm 3
Selanik | Bölüm 4

Tüm sevimliliğim ile görevliden yardım istemem tabii ki işe yaradı. Plajın hemen arka tarafında yer alan kafedeki uzun bar masası çevresindeki yüksek taburelerde bulduk kendimize yer. Yaklaşık yarım saat kadar süren mutsuzluğum denize girmem ve suyun sakinleştirici etkisi ile yerini tatlı bir huzura bıraktı. Müziğin de coşturucu etkisini yadsımamak lazım tabii. 😁

O günü sandalyelerin üzerinde geçirmek durumunda kaldık ama denizin, tesisin ve yemeklerin güzelliği her şeyi unutturdu. Tesisin oldukça popüler olduğunu söylemeliyim, biraz fazla kalabalıktı bu yüzden.

Öğlene kadar oldukça keyifli zaman geçirdik. Eşimle anlaştığımız gibi öğlen yemeğinden sonra şehre dönüp Selanik’in sokaklarını birlikte arşınladık. Bu sefer alışveriş konusunda şehir bizi biraz hayal kırıklığına uğrattı. Fazla bir şey bulamadık diyebilirim. Biraz teknoloji mağazalarından alışveriş yaptık, sonrasında bol bol yürümüş olduk diyebilirim. 🤷🏼‍♀️

Aristoteles Hocam

Bu yürüyüş esnasında şehrin göbeğinde kalmış tarihi kalıntıların çevresinde biraz dolaştık. Mimarisini çok beğendiğimiz bir kiliseyi de gezdik. Ama en çok bir heykeli görmek beni mutlu etti diyebilirim. Alelade bir heykel değildi benim için. Tahmin edersiniz ki bir felsefeci olarak ilk felsefe tarihçisi, ünlü filozof Aristoteles’i görünce hemen yanına koştum 😁 Elime defteri, kalemi alarak başladım dinlemeye hocayı. Tatildeki çok güzel anlardan biriydi benim için ve kendisini de diğer güzel tatil anlarımın içine ekleyiverdim.

Selanik’te kaldığımız 4 gecenin üçünde, akşam yemeklerini aynı tavernada yedik. Bildiğiniz üzere en favori mekanımızdır o taverna. Sadece bir akşam sahildeki meşhur bir restoranda yemek yedik. Bu tavsiyeyi de akşam yemeğinde yan masamızda oturan 70 yaşlarında yaşlı bir çiftten almıştık. Orada da yemekler lezizdi ama biz yine de 10 puanı Rouga’ya veriyoruz 💯 Neyse, günlerimiz çok güzel ve hızlı geçti. İnanın, o 4 günün nasıl geçtiğini anlayamadık.

Bu arada, evliliğimizin 1. yıldönümünü de Selanik’te kutlamış olduk. 🥳

Selanik tatilinizde deniz için Halkidiki’yi seçmenizi öneririm. Oranın birden fazla koyu bulunmakta, belki gitmeden evvel ufak bir ön araştırma yapmanızda fayda olabilir. Selanik için Ağustos ayı oldukça sıcaktı; haziran veya temmuz ayları ziyaretiniz için daha iyi olabilir.

Atamızın Evi

Atamızın EviTatilimizin son günü çok heyecanlıydık; Atamızın geçen sefer göremediğimiz evini bu sefer ziyaret edebilecektik.

Otelden çıkıp arabayla yaklaşık 15-20 dakika süren bir yolculuğun ardından vardık. Aracı park edip içeri girdikten sonra içerisinin ne kadar kalabalık olduğunu fark ettik. Atamızın evinin çok fazla ziyaretçisi vardı.

Ahşap, çok güzel bir evdi.

İçeride kalabalığa yer verebilmek için bazı odaları gezerken sıra bekledik.

Oldukça yoğun duygularla gezdim evi. Bir zamanlar Atamızın doğup büyüdüğü, odalarında gezindiği, bahçesinde oynadığı evde olmak, o havayı solumak çok gurur vericiydi benim için. Bir o kadar da hüzünlüydü.

Evin bahçesinde gezinirken bir ziyaretçiden duyduğum kadarıyla; Atamız doğduğunda, babası bahçenin ön tarafına bir nar ağacı dikmiş. O nar ağacı tüm güzelliği ile bahçeyi süslemeye devam ediyor. Biz de çıkmaya yakın, eşimle o ağacın yanında soluklandık bir süre.

Köfteci

İstanbul’a dönüş yolcuğuna geçtiğimizde, karnımız acıkmıştı. Nereye gittik biliyor musunuz? Kavala’daki çok sevdiğimiz ufak, şirin bir köfteciye. Pita ekmeğinin içine dizilmiş, üzerinde caciki sosu olan leziz köfteleri yemek için orada mola verdik.

Frappleri de aldıktan sonra başladık dönüş yolcuğumuza. Sınıra vardığımızda çok sıra vardı, yaklaşık 3 saat kadar bekledik. Beklerken de Terzi’nin 2. sezonun tüm bölümlerini seyrettik 😁

Bize sıra gelmesine 1 minübüs kala, minübüsten inen yolcu sayısını görünce inanamadık. Bulgar plakalı bir araçtı ve yaklaşık 10 kişi parmak izi vermek üzere sıraya girmişti. Gümrük memuru, bagajı açtığında da bir daha şaşırdık. Kasa kasa domatesler, salatalıklar, envai çeşit meyve ve sebze indirdiler araçtan. Neyse, bir daha sınırda bir minübüsün arkasına geçmemeyi de öğrendik böylece. 🤦🏼‍♀️

Trafik nispeten açıktı, İstanbul’a yaklaştığınızı trafiğin artması ile anlıyorsunuz zaten. Bir güzel yaz tatilinin sonuna geldik; sağlıkla, afiyetle ülkemize ayak bastık.

Umarım sizler de benimle birlikte Yunanistan tatilinden keyif almışsınızdır. Bir dahaki durakta görüşmek dileğiyle.